12 juni 2017

Snabb och lite nyttigare Spagetti och köttfärsås

Spagetti/pasta och köttfärsås är ofta en väldigt poppis maträtt i många familjer. Här tänkte jag tipsa om hur du kan göra den lite nyttigare. Självklart kan man göra den helt vegetarisk men det här är ett mellan alternativ. Perfekt att göra om man har lite rester av köttfärs som inte riktigt räcker till antalet portioner man tänkt. Jag gjorde min på taco-färs rester. Bönor och linser är en bra protein källa och innehåller mkt fibrer. Flera upplever också att det kan stabilisera blodsockret.

1-2 portion

köttfärs eller köttfärsås, det du har ca 1-2dl färdig
0,5-1dl röda linser
0,5-1 morot
riven ost
0,5dl grädde
kryddor
bönpasta

Koka pastan och linserna enligt anvisningar på förpackning. Riv under tiden morot och ost. Häll av vattnet på pastan och linserna, lägg dem i en och samma kastrull. Tillsätt morot, grädde och köttfärs. Rör om med de kryddor du önskar, t.ex. basilika och oregano. 
Lägg upp och servera med riven ost.



foto: Living by Miriam 
Hem, Trädgård, Barn & Hälsa.


Följ bloggen på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du tar dig tid att skriva en liten hälsning. Det gör mig väldigt glad! :-) Om du har specifika frågor mail mig gärna.

Thanks for leaving a message.
Love Miriam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...